Friday, April 24, 2009

Inilah Yang Dikatakan Nikmat Allah

Assalamualaikum...sekarang aku melalui minggu exam.even aku ada 2 paper je tp sangat banyak kerja yang aku perlu langsaikan (mcm langsai hutang plak..).terutamanya persediaan show last minute Dramatari Epic of Ramayana & Sitadewi yang akan diadakana di Taman Budaya KL 8 & 9 Mei ini.tp apapun,aku nak kongsi keesah aku sepanjang study week aku yang lepas...ini 3 dari 7 orang anak buah aku.kesemua anak2 buah aku mmg suka bila diamik gambar wlaupun yg baby pun.em..muka diorang kat atas ni comot skit..em,budak la katakan.

ni dekat pantai irama bachok kelantan.lama dah aku aku tak g sini...sayangnya,dh tak seindah dulu.biasalah bila dah ada manusia tak betanggungjawab kepada alam sekitar..tapi benarlah,ciptaan Allah ini tiada tolak bandingnya...sungguh tenang dan penuh dengan keunikan.


ini pula kakak ke dua aku...kak wa bersama babynya iman nurhadif...(kakak aku ni,ada baby kecik pun g jalan ke sana kemari)

sharing is caring...ni antara makanan tradisional yg aku suka,satar.satar ni campuran isi ikan,kelapa dan rempah2...pastu ia dibakar dlm daun pisang.best...

ni muke kanak-kanak riang tak dapat mandi pantai...heheh..tp steady je diorang nih...lbih suka mandi kolam dr mandi pantai.



dan yang ini,masa aku,zaza dan sandy berlepas dr airport sultan ismail petra ke airport LCCT.bersama ibu dan abah tercinta yang sentiasa ada dalam setiap penjuru hati aku ini...

sempat lagi pose before nek flait...(tiket ni klau x murah aku tak naik...)


salah satu sebab kenapa aku suka nek flait ialah aku dapat melihat keajaiban ciptaan Allah yang langsung tiada tolok bandingnya ini...subhanallah..mata rasa tak mahu berkelip melihat awan-awan yang terapun di bawah dan atas...ianya seperti sebuah lukisan di atas satu kanvas yang sangat besar...Allahuakbar.


bila tengok bumi di bawah sana,pelbagai bentuk yang dapat aku tengok...masyaallah,inilah antara bukti kebesaran Mu ya Allah.melihat sungai-sungai yang mengalir ke laut melalui kuala,bukit bukau,gunung ganang...melihat tumbuhan spt padi,kelapa sawit dan mcm2 lagi...
aku kalau nek flait slalu duk tp kokpit...tp best juga sbb rasa aku yang depa tangan untuk terbangkan flait ini.perjalanan ni mengambil masa 50 minit dan perjalanan sanagt lancar sbb hari baik...
ok,apa yg aku fikir...sangat seronok bila kita menghargai ciptaan Allah ini dan menjadikan kita bersyukur setiap sekelumit nikmat yang diberikan oleh Nya.

1 comment:

Budak T-Shirt Pink said...

wow...
naik airasia erk..
urm..
nnt naik MAS erk...
i kn dh ade kt sn..
bole jadik steward uols..
hshhsshsaaa...