Wednesday, April 8, 2009

I object! (no objection please!)

jam kat laptop aku ni mnunjukan jam 3.22 am...hari ni,hari yang kecewa+x de energy+asgmnt pn ken dh hntar=kerja tak hbis2.pagi td,aku msuk kelas gallery mngmnt...dan aku mndapat tmparan hebat sbb aku tak boleh balik hari khamis ni.before ni pun aku ada prstation tp aku mnta anjakan kpd hari rabu.kali ni,aku dah tak boleh nak cakap apa2 dah.keputusannya : "kamu tak boleh balik,tiket flight tu kamu punya pasal la,apa kena mengena dgn saya?".terasa spt semua orang sdg mentertawakan aku.
abah,ibu,kak wa...dik na minta maaf.dik na sdah tiada hak utk membuat keputusan sendiri dan masa-masa dalam hidup dik na sudah dikuasai oleh orang lain.abe hakim,abe hanif,adik hadif,amir,amirah...maafkan cik su kerana memungkiri janji lagi.biar hati ini cuba berkeras utk tdak mngis...tp aku gagal.mgkin org fikir ini adalah prkara remeh tp bagi aku,klau berkait dgn keluarga ia tiada perkara remeh.
apa yang aku dapat diatas segala pngorbanan ini?spt yg lepas2...aku berkorban dan berusaha tp apa yg aku dpt selain drpd kekecewaan.aku yg buat org lain yg dapat.aku bukan nak mngungkit...ya,aku benar2 ikhlas ttp inner aku selalu membentak aku.ya Allah....subhanallah.

"Laillah hailla wah dahu la syarikallah...lahul mul kuwahul hamduyuh yi wa yumi tu wahuwaala kulli syaiinn khadir"

No comments: