Saturday, February 27, 2010

MNIK:antara babak yg hebat!

Assalamualaikum...dihujung minggu ni,aku nak share beberapa babak hebat dalam My Name is Khan.actually byk lagi & pada aku semuanya best!2 minggu tayangan di seleruh dunia,MNIK mencatatkan box office luar biasa yg memecahkan rekod 3 idiots.tahniah to Karan & team (wah,mcm la Karan bukak blog nih...)
Allah hi Rahem : antara babak yg meruntun hati.yg mengangkat nilai kebaikan dalam kemanusiaan itu.Islam yg mengajar supaya memilih kebaikan,selebihnya terpulang kpd kita.babak Rizvan membantu penduduk Welhemia dlm kesusahan dgn sedayanya.

ini adalah one of the scene yg berjaya membuatkan semua tersentuh : Mandira depres dan salahkan Rizvan atas kematian Sam,ni kat tempat Sam kena bunuh.

scene yg mengangkat nilai Islam : walaupun Rizvan dlm kesusahan,dia mendermakan separuh dari titik peluh dia kpd mangsa kebuluran.firman Allah "Hamba-hamba Allah itu ialah orang yg bila menafkahkan harta yang dimiliki,tidak berlebih-lebihan & tidak pula kikir,tetapi pertengahan antara keduannya"


sedih : inilah kali terakhir Rizvan & Mandira bahagia sebelum Sam dibunuh.



sebelum kawin : scene yg sememangnya klakar.Mandira kelihatan cantik dgn pink,dia pun pakai pink jugaaak....ayat first scene ni Rizvan:'asalamualaikum...asalamualaikum..' yg disebut dgn penuh sweetnya!


klakar : sambil memegang beg yg mengandungi Mehnaz Herbal products Rizvan : 'ma..ma..marry me,marry me"


sweet : coklat & belon utk Mandira.


memories with Sameer : ni sebelum diorang kahwin.Sam close sgt dgn Rizvan


kelakar+sedih : Zakir minta maaf kat abgnya Rizvan sebab dia marah dgn perkahwinan Rizvan dgn Mandira & Rizvan ckp dialog sama mcm ammi dia pujuk dia 'mere bitta acha hei na..'


Rizvan yg sedang menuju ke salon Karma,tempat Mandira keja.tp time ni dia x knal lg Mandira.


Khan diary : pengembaraannya untuk jumpa presiden dgn satu mesej "my name is Khan,and im not terorrist"


kasut Reebox untuk Sam : Rizvan"return policy in 14 days..."

mention : korang mmg kena tengok filem ni.a really super fantastic awesome!

2 comments:

little lala lulu said...

wow!xtau la plak rupanya ada org lagik fanatik dr aku.hehe.aku pon dh tgk cita ni 1st day tayangan kat india.mmg superrrrrbbb gila.n fyi,aku tgk tnpa subtitle.nasib baek ada kwn aku paham hindi.=p

p/s:rajin2 jenguk blog aku.byk brg india dijual memandgkan aku blajar kat india.=p

Idmalina Mohamad Ideris said...

lala lalu:fanatik kah aku?hahaha...soalan senggal...
cite mmg super fantastic awesome beb!ko study kat india eh?ade x kat sana unvrsti yg mnawarkan bidang art management?

aku dh tgk blog kau...giler klabu mata aku.ade kain sari yg dr india aku buat baju raya tahun lpas...ok gak la...