Sunday, June 21, 2009

Sepanjang perjalanan musafir ini...

Assalamualaikum and happy good day,
Thanks sebab korang sempat buka blog aku ni.bila aku fikir balik tentang diri aku ni (bak kata orang muhasabah diri) , keadaan sekeliling cukup mengajar aku mengenai realiti kehidupan ni.pelajaran tidak pernah diajar oleh mana-mana guru,tak penah ada dalam buku teks atau mana-mana kamus.

boleh tak kalau aku cakap yang orang di sekeliling aku tersangat jarang untuk mendengar apa yang aku rasa?apa yang aku sering lalui,mendengar cerita orang,mendengar masalah orang,mesti terima pandangan orang,menerima arahan atau suruhan yang aku wajib kena buat...korang,memang macam tu realiti kehidupan ini?ke aku je yg memang tak tahu yg ni adalah sebenarnya hakikat kehidupan ini... dan bila aku fikir balik,semua yang berlaku ke atas aku mendidik aku supaya kebal menghadapi segala kemungkinan dalam hidup ini...hidup aku ni akan berakhir bila2 masa sahaja.tetapi selagi diberi peluang oleh Allah ini,aku mesti menjalani kehidupan ini dengan penuh rasa syukur.aku adalah seorang yang memerlukan orang yang menjadi inspirasi pada aku...ya itu hakikat yg aku detect pada diri aku sejak dulu lagi.bukan bermaksud aku tak boleh membuat pertimbangan sendiri atau keputusan sendiri,tapi nasihat,kata-kata semangat,sikap seseorang yg menjadi inspirasi itu sangat membantu aku.

aku sedar aku hanya musafir dalam perjalanan ini,aku jumpa mcm2 dlm perjalanan ini...simpang-simpang yang kadang-kadang boleh menyempang aku,duri-duri yang boleh melukakan aku,batu2 yang boleh menghempap aku bila-bila masa sahaja...
perjalanan ini menuju ke destinasi yang hakiki dan berakhir dengan kematian.
semoga Allah sentiasa memimpin aku jalan yang Dia redhai dan semoga Allah melindungi aku dan orang-orang yang aku sayang dalam kehidupan ini...amin.

hum hain rahi pyaar ke,phir mileenge chalte chalte
khabhi alveeda naa kehna...



No comments: