Saturday, October 16, 2010

Selamatkan Jiwa : Maher Zain vol 1

Assalamualaikum brothers & sisters,
kali ini aku nak share something yang menjadi hadiah Allah kepada aku ini.well,dah hampir seminggu akhi Maher meninggalkan tanah Malaysia dan pulang ke pangkuan Sweden di mana tempat dia menetap bersama isteri tercinta.sepanjang 2 minggu akhi Maher berada di Malaysia aku sempat menjengah kehadirannya untuk sesi Meet & Greet kat Rock Corner,The Curve 9 oktober lalu.ni kira siri promosi albumnya Thank You Allah yang hampir setahun berada di pasaran antarabangsa.
memang ramai lah yang meluangkan masa petang tu untuk melihat secara dekat siapa Maher Zain yang menyanyikan lagu-lagu yang mampu membuat pendengarnya tersentuh dan menangis.yang mana terpilih oleh Allah,maka dapat la bersama akhi Maher 1 minit utk autograf & bergambar.ok la tu...keadaan memang pack tapi tak de kecoh2.sayang gak la akhi Maher x leh nyanyi petang tu atas sebab2 pengurusan The Curve.

tapi x pe la kan...maka aku pun meredah manusia2 yang sememangnya tak nak lepas peluang amik gambar akhi Maher yang bak kata member aku dia ni jenis putih gebu.hahaha,tapi hakikatnya kitorang bergurau je,bukan menilai akhi Maher dari fizikalnya tapi apa yang penting da'wah dan mesej yang dibawa melalui masterpiecenya...insha Allah.Alhamdulillah,dapat la aku beberapa snaps gambar dengan baby D60 ni.


hurm,actually berair mata aku bila aku tengok akhi Maher depan aku.tak terkata dengan hadiah yang Allah berikan untuk aku ni setelah aku melalui minggu-minggu yang sungguh sukar.senyuman sememangnya tak lekang dari wajahnya,melayan setiap yang bertemunya dengan penuh ramah dan ketawa...penat aku lihat masih berbaki di raut wajahnya coze dia baru balik dari Langkawi hari tu.tapi hampir 2 jam dia berada di situ ibarat satu rahmat untuk semua orang...alhamdulillah.


aku tertanya diri aku,kenapa la aku tak bersungguh-sungguh datang awal2 beli lagi album dia,que nak dapatkan autograf dan bergambar dengannya sedangkan bukan senang dia nak datang Malaysia tapi kenapa hati dan fikiran aku tak tergerak untuk buat tu semua?ternyata setelah aku tanya soalan ni pada Allah,Dia menjawab dalam setiap situasi yang aku lalui...walaupun aku tak jelas kenapa aku bersikap macam tu,tapi aku jumpa klu2 nya.thank You Allah...You are my trully Best Friend ever!
aku mulai sedar yang bila aku dengar lagu akhi Maher,aku rindu untuk bersama Nya...rindu untuk melihat senyuman Rasulullah.rindu untuk berehat di alam kubur...tak sabar untuk merasai kebahagiaan negeri akhirat.barangkali Allah tak nak aku lebih untuk memuja manusia yang bernama Maher Zain ini.barangkali Allah sedang berinteraksi dengan ku melalui mesej yg dibawa oleh Maher Zain ini.barangkali Allah benar-benar mahu selamatkan jiwa aku melalui manusia ini.Maher Zain menjadi medium untuk Allah mengingatkan aku yang aku bukan keseorangan,yang aku tak boleh lalai,yang aku perlu yakin dengan Dia,yang aku mesti percaya dunia ini fana semata-mata dan hala aku yang sebenarnya adalah mati dan akhirat...

No comments: