Tuesday, March 17, 2009

Yang sementara ini

Assalamualaikum & selamat sejahtera,
ceeh...mcm dalam perhimpunan pagi plak kan.kali ni,aku ingin cite pasal pandangan manusia kpd manusia yang lain.bila aku lalui hidup aku dengan begini,aku akui manusia ni memang tak adil dalam menilai manusia yang lain,tapi tak semua mcm tu.

"eh,kau ni aku tengok makin tak cantik,makin tembam pulak tu...orang lain sbaya dgn kau elok je,cucu aku yg sbaya kau...kurus je"
"ala,tgk badan la...mkn banyak msti boleh angkat benda berat"
"mana boleh bw dia,x muat nnti"
"dia tak boleh la,mana sesuai utk ni.takat nak amik2 gambar tu ok la"
"la...kta duk kat sna kata x de duit,tapi aku tengok ko sama je"
"aku ni senang,smua baju muat dgn aku.lain la ko...jimat skit duit ko kan" Semua kata-kata tu dah biasa masuk dlm telinga aku ni.kawan-kawan,walau diorang baik dgn aku tapi aku tahu diorg juga pura-pura dengan aku.kadang2 aku dpt bc riak diorang bila diorg kluar dgn aku.aku faham itu semua...
usah kawan2...sdara mara pun sama juga.hurm,aku tak tau nak cakap apa lagi.penat dah aku nak take easy bila org ckp mcm tu kat aku.penat dh aku nak buat 'pekak' je bila orang perli2 aku.kadang2 aku kesian dengan diri aku.sedih?sape nak layan sedih aku selain diri aku yang pujuk diri aku sendiri.

Adakah dunia ini hanya memandang kepada kesempurnaan?kecantikan?keelokkan?sampaikan pernah stu tahap tu aku fikir,bila buat baik pun org bukan hargai kita klau kita ni x cantik.tp jujurnya,aku tak nak fikir mcm tu.hurm,org nak bg apa2 job pun,tgk kecantikan fizikal dulu...
Apapun yang berlaku,selagi aku msih diberi pinjaman nyawa ni...aku kena selalu pujuk hati aku spya aku kena juga sabar.bila aku dengar lagu Pandangan Mata dan Munajat Seorang Hamba nyanyian Hijjaz...kadang2 aku nangis sorang2...dan juga aku suka tgk filem Slumdog Millionare sbab filem tu jujur,tidak mnutup keburukan dgn kecantikan yg smentara.

Bukan bermakna aku ckp smua ni aku tak bersyukur dgn kurnia Allah.penciptaan diri aku ini lah yang membuktikan keajaiban Allah.hurm,aku minta maaf kepada korg yg mmbaca post aku kali ni jika apa yg aku taip ni ada yg menyinggung.

No comments: