Thursday, January 22, 2009

Lazri Meon by A Samad Said

Kali ni,aku dapat skrip Lazri Meon untuk subjek Script Analysis.Mula-mula dapat cite ni aku dah membulatkan mata aku sebab aku tahu naskah ni sedikit berat untuk difahami.Mula-mula aku baca rasa nak nangis pun ada,nak tergelak pun ada sebab aku tak faham apa yang nak disampaikan.Bila baca second round baru lah aku faham...dan aku jumpa ayat-ayat yg pada aku yang sangat menarik sisi pembacaan aku dan ada juga yang berkait dengan hidup aku ni...

"...menjadikan mereka juga manusia yang berimbang,gemar akan irama,mesra akan alam,kagum akan segala ciptaan Allah"

"Ya,pernah kau ingin bercakap kepada hanya dirimu sendiri?Kau sudah terlalu banyak bercakap kepada orang lain,kau lupa pada diri mu sendiri"

"Kita tidak boleh berdusta kepada diri sendiri.Itulah...itulah dasar harga kita"

"Kita mesti sentiasa insaf-hidup bukannya senang seluruh.Bila-bila masa ada kekalahan.Kita mesti kuat"

Naskah ni memang susah sikit nak faham,tapi bila baca banyak kali mcm best plak kan.so,tak sabar nak siapkan segala mak nenek asingment2 ni sebelum balik rumah untuk cuti ni.alahai,bestnya balik rumah...rumah ku jua yang best dari semua tempat dlm dunia ni.

No comments: