Wednesday, September 3, 2008

Ahlam wasahlam ya shahru' Ramadhan...


Syukur alhamdulillah kerana aku masih diberi kesempatan untuk bertemu Ramadhan lagi...syukur.Subhanallah...entah kenapa ketenangan terus menyelinap dalam hati aku setelah fajar pagi 1 Ramadhan memperlihatkan sinar rahmatNya.banyak perkara yang aku nak lakukan Ramadhan kali ini,aku mahu memperhambakan diri yang banyak bersalah kepada Nya agar diampunkan segala dosa aku bagi persiapan aku untuk bertemuNya.
Walaupun ini tahun ke 4 aku berpuasa tanpa keluarga di sisi,pastinya aku sangat merindui kampung halaman serta keluarga tercinta...kemeriahan di sini dan di kelantan cukup berbeza.bertapa seronoknya bila berpuasa bersama ibu dan abah...mereka bawa aku solat berjemaah di surau atau masjid,bawa aku solat terawikh dan ibu selalu bagi semangat untuk habiskan 24 rakaat tu,ikut ibu dan abah buat qiamulail kat masjid.
Di mana pun bumi aku pijak di situ juga langit Allah aku junjung dan juga di situ juga aku membawa maruah diri dan keluarga...
Semoga rahmat Ramadhan yang bertebaran di bumi Allah ini akan memberikan manfaat untuk kita bersama...semoga aku lebih taat mengerjakan ibadah di bulan yang penuh rahmat ini agar aku dapat mendidik diri untuk hari-hari seterusnnya...amin.

3 comments:

Budak T-Shirt Pink said...

ayat...
propa sgt yer..
hahhaa..
yer lar sory..
puasa2..
masyaallah..

idmalina mohamad ideris said...

propa tak propa..sgalanya dari hati ikhlas aku...
bukan hipokristik..

mount_dweller said...

mak aihh...power la ayat bm kamu...buley le blajau balik bm neh...hehe..pape hal slmt menyambut bln ramadhan n slamt berpose oso tok kamoo...